17 Şubat 2014 Pazartesi

Fever Pitch ya da bildiğimiz adıyla Futbol Ateşi

Yalan değil, pek kitap okuyan biri olmadım hayatım boyunca ama çok şükür hayatımın kitabı diyebileceğim bir kitap okudum okuduklarım arasında. Fever Pitch'ten söz ediyorum ya da bizim bildiğimiz adıyla Futbol Ateşi. İngiliz yazar Nick Hornby'nin takımına olan tutkusunu anlattığı kitabını gazeteci Bağış Erten çevirmiş. Kitabı tavsiye edeceğim tabiki ama merak etmeyin en ufak bir spoiler vermeyeceğim, sadece bir nebze içinizde okuma isteği uyandırmasını istiyorum :)

Kitabı okuyalı neredeyse 3 yıl olmuştu, yaklaşık 15 gün önce az sayıdaki kitaplarımı bir düzene sokarken birdenbire tekrar elime alıp okumaya başladım. Bu yazıyı yazarken de kitapla ilgili 3 yıl önce canımız sözlüğümüz rerererarara.net'te bir entry girdiğimi hatırladım, müsadenizle onu da şöyle bir kenara bırakayım; http://bit.ly/1eIAEdJ  spoiler vermeden bir tavsiye vermek oldukça zor ama çok okuyan biri olmasına rağmen pek kitap okuma alışkanlığı olmayan birinin bir kitabı 2.kez okumasının içinizde yeterli bir istek oluşturacağını tahmin ediyorum, umarım öyle de olur ki zaten beni az çok tanıyan biri kitabın ismiyle beni biraz bağdaştırdığında kitabın içeriğini biraz olsun anlayacaktır.

Yaşasın futbol, Yaşasın taraftarlık!

Dip Not;  eğer ingilizcenize güveniyorsanız şurdan okumaya başlayabilirsiniz; http://bit.ly/1jLbTFV yine de ben kitabı alıp koleksiyonunuza eklemenizi tavsiye ederim.

Dip Not 2; kitabın bir de amerikan yapımı bir filmi var fakat filmde futbol yerine beyzbol öğesi kullanılmış. Türkçe altyazılı olarak burdan izleyebilirsiniz; http://bit.ly/1eIFQOB

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder